Dole na stránce naleznete odpovědi na časté dotazy související s vytopením telefonu.
Některé servisy nabízí čištění oxidace za pár stovek, jistojistě se však nejedná o kvalitní službu! Už jen samotné rozdělání zařízení, kontrola všech dílů pod mikroskopem 🔬, odstranění oxidace a koroze ze všech zasažených komponent, zpětná kompletace zařízení a jeho otestování zabere spoustu času. 🕰️ V dnešních mobilech jsou součástky kryty ochrannými plechy, které jsou pevně připájeny k základní desce. Jejich sundání je často nevyhnutelné a vyžaduje opatrnost a preciznost. Pokud je navíc nutné provádět několik cyklů chemického čištění základní desky, aby byla odstraněna opravdu veškerá oxidace, pak oprava může trvat i několik dní. Nevěřte proto servisům, které uvádí, že vám vytopený telefon opraví na počkání nebo do druhého dne. Přijdete o peníze a těžko se budete dožadovat záruk. 💢✋
Neposkytuji opravu do druhého dne ani servis za pár korun. Nabízím kvalitní službu, kterou garantuji zárukami a v případě vyskytnutí se jakéhokoli problému jsem ochoten jej řešit. 🤝
Máte zájem o opravu vašeho utopeného telefonu, ale do Olomouce máte daleko? Zařízení mi můžete zaslat na servis přepravní společností. 📦
Často kladené otázky týkající se polití nebo vlhkosti v telefonu
1) Telefon normálně funguje. Mohu ho bez problému dál používat?📱
Ne. I když mobilní telefon po kontaktu s kapalinou funguje, může být uvnitř stále vlhkost, která dalším používáním zařízení postupně poškozuje vnitřní komponenty. Oxidace může způsobit nevratné poškození během několika hodin, ale třeba i dní. Zdánlivě funkční telefon může časem přestat nabíjet, mít problémy se signálem nebo zcela přestat fungovat (tzn. nepůjde zapnout).
2) Telefon nejde zapnout. Nereaguje ani na připojení nabíječky. 📴 Mám se o jeho zapnutí či nabití snažit pravidelně v intervalu několika hodin/dní?
Rozhodně ne, a je to velmi častá chyba, které se lidé dopouští. Každý pokus o zapnutí nebo připojení k nabíječce může způsobit zkrat a nenávratné poškození základní desky nebo dalších komponent. Pokud telefon nereaguje na stisk zapínacího tlačítka ani na připojení nabíječky, nepokoušejte se ho těmito kroky "probudit". Čím více pokusů, tím větší je riziko fatálního selhání. Nejlepší řešení je přinést zařízení do servisu, kde provedu jeho otevření, vysušení, diagnostiku a profesionální servisní zásah. 🪛
3) Baterii nelze vyjmout, je integrovaná v telefonu. 🔋 Jak postupovat?
Pokud to jde, telefon co nejrychleji vypněte. Nesnažte se ho později znovu zapnout ani jej nepřipojujte k nabíječce. Tyto akce mohou vést ke zkratu na základní desce telefonu nebo k vyhoření nabíjecího konektoru. Čím dřív zařízení přinesete na opravu, tím větší je šance na úspěšnou záchranu a obnovu plné funkčnosti telefonu.
4) Zmizí vlhkost z telefonu sama? 💧
U dnešních telefonů v drtivé většině případů ne. Telefony jsou konstrukčně uzavřené (lepený kryt baterie a také displej k rámečku telefonu) a bez odborného zásahu se vlhkost dostává z telefonu velmi pomalu nebo vůbec. Samozřejmě se o to můžete pokusit, ovšem během vyprchávání vlhkosti může dál probíhat koroze kontaktů a komponent. I neviditelná zbytková vlhkost je pro elektroniku nebezpečná.
5) Na internetu doporučují pro odstranění vody a vlhkosti vložit telefon do rýže. 🍚 Funguje to?
Tento trik, jak zachránit telefon po zasažení kapalinou, je velkým mýtem, a tudíž neúčinný. Rýže dokáže absorbovat povrchovou vlhkost, nikoli tu, která už je uvnitř zařízení. Navíc drobné částečky rýže nebo prach mohou zařízení jen více znečistit. Spolehlivě pomůže jen odborné rozebrání, čištění a vysušení v kontrolovaných podmínkách.
6) Jak dlouho můžu váhat s návštěvou servisu? ⏱️
Ideálně vůbec. Opravdu i první hodiny po kontaktu mobilu s kapalinou mohou být klíčové. Čím dříve zařízení přinesete, tím vyšší je šance na jeho záchranu a tím nižší je riziko trvalého poškození. Dlouhé rozhodování se, zda telefon zanést do servisu, může znamenat vyšší náklady na opravu telefonu nebo v horším případě i ztrátu dat a celou funkčnost zařízení.
7) Bude telefon po opravě zase plně funkční? Jaká bude jeho životnost? 🤔
Zde záleží na míře poškození a na tom, jak rychle se dostal mobil do servisu. Pokud nebyla zasažena základní deska nebo jiné klíčové komponenty, je velká šance na obnovu plně funkčního stavu. Bohužel voda či jiná kapalina může zanechat stopy, které se mohou projevit až později. Proto nelze vždy garantovat, že životnost bude totožná jako před vytopením telefonu. Ve velké většině případů však zařízení fungují dál bez problémů, někdy i roky.
8) Dáváte na opravu nějakou záruku? 🛡️
Ano, na opravu poskytuji záruku 1, 3 nebo 6 měsíců. Nejnižší je v případě silné koroze komponent a zprovoznění telefonu pouze za účelem extrakce dat. Tři měsíce pak v případě, že telefon má po opravě nějaké omezení na funkčnosti, které zákazník již nehodlá řešit např. kvůli navýšení ceny, a nebo jej indispozice dané funkce neomezuje v používání telefonu. U tohoto typu zásahu záruka nebývá v servisech standardem. Spousta servisů se zříká odpovědnosti a záruku nenabízí vůbec, protože jde o komplikovanou opravu s rizikem skrytých problémů. Přesto se snažím vyjít zákazníkovi vstříc a poskytnout garanci na provedenou práci.
9) Jak dlouho trvá oprava utopeného telefonu? 📅
Délka opravy se odvíjí od rozsahu poškození. To je mimo jiné zdokumentováno fotografiemi, které jsou ukázány zákazníkovi, aby měl představu o rozsahu poškození. Při menší míře oxidace je možné provést opravu v rozmezí 1-2 dnů. Při složitějších zásazích může oprava trvat minimálně 3 dny. Cena servisu se s délkou opravy nenavyšuje (není-li potřeba koupit náhradní díly).